Xbox S – Kompatybilność wsteczna udoskonali ulubione gry.

W poście na blogu Xbox Wire Jason Ronald, dyrektor ds. Zarządzania programem, partner Xbox, napisał o wsparciu kompatybilności wstecznej dla Xbox Series X. Konsola nowej generacji Microsoft będzie obsługiwać kompatybilność wsteczną dla oryginalnych gier Xbox, Xbox 360 i Xbox One, a Ronald obiecuje, że tysiące z tych tytułów będzie można grać na Xbox Series X pierwszego dnia. Nowe techniki kompatybilności wstecznej pozwolą na uruchamianie gier w wyższych rozdzielczościach i przy wsparciu HDR, którego pierwotnie brakowało.

„Po ukończeniu ponad 100 000 godzin testów gry tysiące gier można już dziś grać na Xbox Series X, od największych hitów po kultowe klasyki i ulubione fani” – napisał. „Wielu z nas w Team Xbox gra codziennie na Xbox Series X, ponieważ nasza podstawowa konsola i przełączanie między pokoleniami przebiega bezproblemowo. Do czasu wprowadzenia tego święta zespół spędzi ponad 200 000 godzin, upewniając się, że biblioteka gier jest dla Ciebie gotowa natychmiast wskoczyć ”.

Seria X nie tylko zagra w twoje stare gry Xbox – poprawi również ich wygląd. „Zespół nie był zadowolony z tego, że mógł polegać na zwiększonej wydajności sprzętu w celu poprawy jakości gry” – napisał Ronald. „Seria Xbox X oferuje nową, innowacyjną technikę rekonstrukcji HDR, która umożliwia platformie automatyczne dodawanie obsługi HDR do gier. Ponieważ ta technika jest obsługiwana przez samą platformę, pozwala nam włączyć HDR bez wpływu na wydajność gry i możemy zastosuj go również do Xbox 360 i oryginalnych tytułów Xbox opracowanych prawie 20 lat temu, na długo przed pojawieniem się HDR. ”

Ronald dodał, że seria X będzie zawierać innowacje, które nie były kompatybilne wstecz na Xbox 360 i Xbox One, w tym „zupełnie nowe techniki, które umożliwiają uruchamianie jeszcze większej liczby tytułów przy wyższych rozdzielczościach i jakości obrazu, przy jednoczesnym poszanowaniu artystycznych zamiarów i wizji oryginału twórcy ”. Seria X będzie mogła także podwoić liczbę klatek na sekundę w niektórych grach, podnosząc liczbę tytułów od 30 FPS do 60 FPS i 60 FPS do 120 FPS.

Wszystkie gry kompatybilne z poprzednimi wersjami będą również obsługiwać funkcję szybkiego wznawiania Serii X, umożliwiając szybką nawigację między wieloma grami we wszystkich czterech generacjach Xbox. Szybkie wznowienie będzie funkcją konsoli – więc wszystkie gry wydane dla serii X będą mogły automatycznie z niej skorzystać bez udziału dewelopera.