Jeśli zdecydowałeś się na budowę sklepu internetowego, zatrudniając programistę zajmującego się e-commerce, oznacza to, że masz teraz wiele pytań. Jak wygląda cały proces? Ile to kosztuje? Jaką platformę i hosting wybrać?
Zdecydowałeś się na podbój internetu przez rozpoczęcie lub przeniesienie swojego biznesu w świat wirtualny, a to już brzmi jak plan. Aby uczynić go bardziej efektywnym, zalecamy opracowanie szczegółowego biznesplanu z wykonalnymi kamieniami milowymi, wskaźnikami OKR i KPI.
Aby stworzyć dobry biznesplan dla sklepu internetowego, zacznij od zadania sobie następujących pytań:
- Gdzie jest teraz Twoja firma?
- Gdzie chcesz być za za 6 miesięcy, 1 rok, 5 lat?
- Jakie (dodatkowe) funkcje powinien oferować Twój sklep internetowy?
- Czy planujesz ekspansję na więcej rynków/sklepów?
- Jak klienci znajdują Twój sklep? Jak chcesz, żeby go znajdowali?
Następnie spróbuj ocenić, ile pieniędzy musisz zainwestować w tę inicjatywę. Wstępne oszacowanie kosztów budowy sklepu internetowego prześle Ci programista, któremu zlecisz wykonanie projektu.
Jak wybrać i zatrudnić programistę e-commerce?
Czasami jest to nawet trudniejsze niż znalezienie bratniej duszy…
Pięć wskazówek, jak zatrudnić programistę od tworzenia sklepów internetowych.
1. Poznaj jego dotychczasowe prace i doświadczenie
Niektórzy ludzie bardziej polegają na ocenach i referencjach od poprzednich klientów, a to też są ważne rzeczy. Ale to, co może dać Ci prawdziwy obraz każdej firmy cyfrowej, to ich portfolio projektów i studiów przypadku.
Czasami nie wszystkie projekty są wymienione na stronie internetowej ze względu na umowę o zachowaniu poufności, ale możesz wysłać prośbę e-mailem i otrzymać bardziej szczegółową prezentację. Spróbuj znaleźć programistę e-commerce, który ma już odpowiednie doświadczenie w Twojej branży lub współpracował z firmami o Twojej wielkości i modelu biznesowym. W takim przypadku proces konfiguracji powinien przebiegać płynniej.
2. Sprawdź zgodność kultur
To naprawdę kluczowy punkt, nawet jeśli Twój partner techniczny świadczy usługi zdalnie. Musisz mieć pewność, że zbuduje dobre relacje z Tobą lub Twoim zespołem wewnętrznym. Zadaj więcej pytań na temat sposobu działania i realizacji projektów. Przyjrzyj się ich sposobie realizacji strony www i określ, czy model pracy pasuje do Ciebie.
3. Nie bój się udostępniać poufnych informacji
Aby zbudować dobry sklep internetowy, jasno opisz, czego oczekujesz od potencjalnego programisty e-commerce. Podpisz umowę o zachowaniu poufności i bez obaw omawiaj wszelkie poufne punkty projektu.
Im lepiej opiszesz plan projektu, pożądane wyniki i budżety, tym lepiej Twój przyszły dostawca będzie w stanie zrozumieć zakres prac i zasoby, które powinien przeznaczyć, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji, a tworzenie sklepów internetowych było na jak najwyższym poziomie..
4. Pełnocyklowe usługi vs wysoce wyspecjalizowane agencje e-commerce: co wybrać?
Zazwyczaj istnieją dwa rodzaje usług: te, które specjalizują się w jednym lub kilku kierunkach, takich jak projektowanie, rozwój lub testowanie, oraz te, które świadczą usługi na pełną skalę, od analizy biznesowej i doradztwa po utrzymanie i wsparcie poprojektowe.
Zależy to od celów, ale jeśli chcesz zachować prostotę, wybierz drugi typ, ponieważ znacznie łatwiej jest powiązać procesy z jednym zespołem niż z kilkoma. Poza tym na dłuższą metę na pewno będzie Cię to kosztować mniej.
5. Wyjdź poza zakres projektu
Rozważając opcje, zastanów się, w jaki sposób firm może dodać wartość poza zakresem projektu. Innymi słowy jak może rozwijać Twój sklep internetowy w przyszłości.
Bardzo często agencje rozwoju e-commerce współpracują z usługami i markami związanymi z branżą, a relacje te mogą być korzystne dla Twojej firmy. Przykładem jest współpraca programisty z firma hostingową.
Po prostu zapytaj swojego przyszłego programistę, jaką dodatkową wartość może zapewnić, abyś nie tracił czasu na niekończące się poszukiwania wykwalifikowanych i zaufanych ekspertów.